Optimizare SEO? Cum functioneaza? Si la ce ajuta?

În era tehnologiei în care 90% dintre consumatori  caută un produs sau un serviciu pe internet, lipsa prezenței afacerii tale în primele rezultate ale cautărilor este egal proporțională cu eșecul.

cu esecul.

CE ESTE SEO ȘI LA CE AJUTĂ?

Noțiunea de SEO a apărut prin anii 90  si este o abreviere de la Search Engine Optimization care în limba română se traduce  ” Optimizare pentru motoarele de căutare”.

LA CE AJUTĂ SEO?

Un site neoptimizat din punct de vedere SEO va fi mult mai jos poziționat în rezultatele motoarelor de căutare decât un site axat pe această tehnică .

 Pe un site optimizat  utilizatorii vor găsi mult mai ușor informațiile produselor sau serviciilor pe care le oferă site-ul tău și de care ei au nevoie.

 Acest lucru va aduce trafic pe site iar traficul va genera încredere pentru motoarele de căutare , aceastea vor considera ca oferi un conținut relevant de actualitate si de interes pentru utilizatori răsplătindu-te prin poziționarea ierarhică a site-ului în căutări.

CE SUNT CUVINTELE CHEIE ? ȘI CUM LE FOLOSIM?

O mare parte din munca depusă în optimizare SEO se bazează pe indentificarea și utilizarea cât mai corectă a cuvintelor cheie.

Un cuvânt cheie reprezintă orice cuvânt sau asocieri de cuvinte pentru care dorești să apară site-ul tău în rezultatele căutărilor de pe motoarele de căutare.

Densitatea cuvintelor cheie – aceasta se referă la numărul cuvintelor cheie repetate in conținut.

 Astfel spus , este necesar ca la fiecare 100 de cuvinte existente într-un articol sa fie prezente aproximativ 2- 5 cuvinte cheie repetitive.

aproximativ 2- 5 cuvinte cheie repetitive.

OPTIMIZAREA TITLURILOR

Utilizarea cuvintelor cheie in titluri (eticheta h1) este obligatorie si necesară  deoarece pentru motoarele de căutare va fi mult mai usor sa identifice despre ce este vorba în articol și îl va afișa căutărilor corespunzătoare.

De aseamenea cuvintele cheie ar trebuii utilizate și în etichetele H2 și H3 , în plus articolul ar trebuii inpărțit în secțiuni prin subtitluri.

in sectiuni prin subtitluri.

Optimizarea imaginilor

Google nu poate citi si interpreta imaginile , din acest motiv este necesară o descriere cât mai concisă asupra a cea ce reprezintă imaginea respectivă .

Numele fișierelor de imagine alertează Google și alte crawlere de motoare de căutare cu privire la obiectul imaginii. Schimbarea numelui fișierului, cu termeni care să ofere detalii, ajută motoarele de căutare să înțeleagă imaginea .

Etichetele ALT sunt o alternativă de text la imagini atunci când un browser nu le poate reda corect.  Când imaginea nu se va încărca, va apărea o casetă de imagine cu eticheta alt prezentă în colțul din stânga sus. Aceasta trebuie să se potrivească cu imaginea și să fie cât mai relevantă. De asemenea un text alternativ descriptiv poate arăta utilizatorilor exact ceea ce este în fotografie în momentul încă aceasta nu se poate afișa.

Meta descrierea

 Meta descrierea trebuie să capteze atenția utilizatorilor.
Prin meta descrierie ar trebui să captezi interesul utilizatorilor pentru a-i determina să acceseze respectivul rezultat. Cu alte cuvinte, este util să o alcătuiești din propoziții cursive și ușor de citit, nu o simplă înșiruire de cuvinte cheie.

Meta descrierea ca si meta titlul sunt doua ingrediente cheie in optimizarea SEO si care construite corect pot face minuni pentru orice site.

OPTIMIZARE TIMPULUI DE ÎNCĂRCARE

O pagină supraîncărcată cu grafici de dimensiuni mari vor duce la un timp îndelungat de încărcare , ceea ce va face utilizatorul sa părăsească pagina . Statisticile spun ca 53% din utilizatori părăsesc site-urile care se încarcă în mai mult de 3 secunde. Menținerea unei viteze optime de încărcarea a site-urilor ne propulsează spre rezultate cât mai bune în cautarile Google.

Procesul  de optimizare din punct de vedere SEO este unul mult mai complex și implica mult mai multă strategie și metode personalizate în funcție de fiecare site în parte . De asemenea este un proces ce nu dă rezultate peste noapte ci mai degrabă se întâmplă în timp și cu rezultate pe termen lung necesitat multă muncă în spate.

Autor

Grancea Cristina

Web designer
Creative media agency

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may also like these